دسته بندی: طراحی

کانسپت قایق شبه قو با قیمت ساخت پانصد میلیون دلار!

سرجایتان بنشینید و حرکت نکنید، این طرح یک طرح انقلابی است. این مگا قایق بادبانی در صورت ساخت 500،000،000 دلار هزینه خواهد داشت! نفستان سر جایش برگشت؟ خب، حالا بیایید به سراغ جزئیات برویم. 
Pierpaolo Lazzarini از استودیوی طراحی Lazzarini به خاطر خلاقیت های منحصر به فرد و خارق العاده‌اش در طراحی کشتیهای تفریحی معروف است و کانسپت قایق بادبانی Avanguardia که به شکل یک قوی زیبا طراحی شده است در صدر این قایق هاست. این نام به معنای «پیشتاز» است و آن را از موقعیت برج کنترل آن گرفته‌اند که مانند سر یک قو در بالای ستون گردن مانند قرار گرفته است. آیا می توانید حدس بزنید کدام مانگای 1970 ژاپنی ناخواسته الهام بخش این طرح بوده است؟

آوانگاردیا به 5 عرشه تقسیم شده و می تواند تا 60 مسافر را در خود جای دهد. «سر قو» برج کنترلی است که هدایت این قایق تفریحی 137 متری عجیب و غریب را به عهده دارد. ویژگی جالب دیگر در مورد برج کنترل این است که می تواند از گردن جدا شده و خود را به یک قایق کمکی 16 متری تبدیل کند. هنگامی که قایق در حال حرکت است، برج کنترل متحرک می تواند با پایین آوردن خود، درست در مرکز قایق، حالت آوانگاردیا تغییر دهد. از تاج قو که بگذریم، یک جایگاه اختصاصی برای دو قایق جت کپسولی در عرشه عقب مشاهده خواهید کرد که آنها هم توسط لاتزارینی طراحی شده اند. این کپسول‌ها همچنین می توانند به سازه اصلی قایق متصل شده و به عنوان یک پیشرانه کمکی اضافی برای این قایق غول پیکر عمل کنند.

 این کانسپت، شامل پیشرانه‌ای با دو موتور، یکی کاملاً برقی و دیگری موتور مرکزی MTU Rolls-Royce برای افزایش سرعت می‌باشد، که باعث می شود این قایق به راحتی با سرعت 18 گره دریایی برابر با 33 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. اگر واقعاً این طرح عملی شود، می‌خواهم ببینم که چگونه این برند از بودجه‌ای که برای این قایق اختصاص داده خواهد شد، برای سرمایه گذاری در طرح ها و فناوری‌هایی استفاده خواهد کرد که این ابرقایق را بیشتر با اصول طراحی پایدار هماهنگ می‌کند. مطمئنم که طراحان نیز متوجه هستند که این بیشتر یک طرح اولیه‌ی نمایشی است، اما لاتزارینی می گوید اگر سرمایه گذار مناسب را پیدا کنند، می توانند این طرح را تبدیل به واقعیت کنند. آیا کسی را با 500000000 دلار پول اضافی می شناسید؟!

طراح: Lazzarini Design Studio

 

منبع: https://www.yankodesign.com/2020/09/04/this-conceptual-swan-shaped-yacht-will-cost-500000000-to-make

1399/7/11 - 9:46:07 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.