دسته بندی: طراحی

گلدان هوشمند «lua» به گیاهان شما شخصیت می‌بخشد

تیم طراحی لوکزامبورگی mu-design یک گلدان هوشمند طراحی کرده که به گیاهان شخصیتهایی شبیه حیوانات خانگی تاماگوچی می‌بخشد. گلدان lua به یک سری سنسور مجهز است که با اندازه‌گیری رطوبت خاک، دما و شدت نور، 15 احساس مختلف را بازتاب می‌دهد که مراقبت از گیاه را آسانتر و هوشیارانه‌تر می‌کند.

احساسات در صفحه‌ی ال‌سی‌دی 2.4 اینچی آی‌پی‌اس روی گلدان نمایش داده می‌شود. له‌له زدن برای وقتی که گیاه نیاز به آب دارد، به هم خوردن دندانها برای وقتی که گیاه سردش است و عرق ریختن برای وقتی که بیش از حد گرم است از جمله تصاویری هستند که برای بیان احساسات گیاه به کار می‌روند.

برای شروع، شما باید اپلیکیشن مجانی موبایل را دانلود کنید و کد QR آن را اسکن کنید. شما گیاه خود را انتخاب می‌کنید تا گلدان بداند که چه شرایطی برای آن مهیا کند. ریز کردن چشمها برای وقتی که نور بیش از حد زیاد است یا چهره‌ی بیمار برای وقتی که بیش از حد آبیاری شده‌است، صورت خون‌آشام برای وقتی که گیاه نیاز به کمی نور خورشید دارد و صورت شاد وقتی همه‌ی شرایط عالی هستند، احساسات دیگری هستند که توسط لوا بروز داده می‌شوند.

لوا حتی یک سنسور حرکت دارد که اجازه می‌دهد حرکات را با چشمانش دنبال کند. تیم طراحی می‌گوید که در صورتی که اهداف سرمایه‌گذاری عمومی آنها برآورد شود، لوا یک صورت عصبانی برای وقتی که بیرون پنجره باران می‌آید نیز خواهد داشت.

لوا در حال حاضر برای فروش موجود نیست اما می‌توانید از طریق این کمپین indiegogo برای تولید آن سرمایه‌گذاری کنید. لوا برای فروش در دسامبر 2019 هدفگذاری کرده‌است.

 منبع: https://www.designboom.com/technology/lua-smart-planter-facial-expressions-07-15-2019/

1398/5/3 - 5:02:26 AM     


ارسال نظر (0)
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.