دسته بندی: مسابقه

جایزه طراحی LEXUS

دیزاین بوم با همکاری LEXUS برگزار می کند؛ جایزه طراحی LEXUS. یک مسابقه بین المللی برای کمک به رشد طراحان خلاق جوان که آثارشان می تواند جهان ما را غنی تر کند. این مسابقه به دنبال آثاری از طراحان جوان سراسر دنیا است و از تاریخ 30 اکتبر 2012 آغاز شده است.

1- معرفی جایزه طراحی LEXUS:
Lexus در سال 1989 به عنوان یک برند خودروی ژاپنی وارد بازار شد. به عنوان یک تولید کننده جهانی خودروهای لوکس، Lexus همیشه به دنبال ارزشهای متفاوت نسبت به خودروهای لوکس رایج بوده است. ما نه تنها به دنبال خلق تجربه ای لوکس از طریق خودرو هستیم، بلکه هدفمان کمک به حل بسیاری از مشکلاتی است که در این مسیر وجود دارد. Lexus معتقد است که طراحی، روندی از حل مشکل است و راه حلی برای شکل دادن به جامعه و آینده ای بهتر. Lexus از این تریبون، تأسیس جایزه طراحی Lexus را را برای تقویت و حمایت از طراحان آینده که می توانند جامعه ما را بهتر کنند، اعلام می کند. برخلاف اکثر جوایز، هدف برنده شدن نیست. با فراهم کردن فرصتی برای خلق ایده های ناب، و ساخت و نمایش پروتوتایپ هایی از آنها با مشورت طراحان مشهور جهان، امیدواریم بتوانیم به شکوفایی استعدادهای جوان کمک کنیم. ما به طراحان از همه رشته ها خوشامد میگوییم: معماری، طراحی محصول، فشن و ...

ما به دنبال طرحهایی هستیم که فراتر از شکل، فرم و عملکرد بوده و راه حل و روندی برای گذر از چالشها باشد.

2- موضوع مسابقه:
حرکت؛ عنوان تم این مسابقه، «حرکت» است. زندگی روزانه ما به طور پیوسته پر از حرکت است. حرکت اشیاء و حرکت مردم. جنبش قلبهای انسانها، تغییر آگاهی. حرکت اطلاعات، جامعه و زمان. این تمی است که Lexus روی آن کار می کند. اینکه حرکت را چگونه تعریف میکنید به عهده خودتان است. ما به دنبال طرح هایی هستیم که موضوعات مختلفی از زندگی روزمره را در ارتباط با حرکت پوشش داده و راه حلهایی فراهم می کند.

3- روند مسابقه:
مهلت ثبت نام برای اولین جایزه طراحی Lexus، از سی اکتبر تا 31 دسامبر 2012 است. به ده اثر به عنوان برنده جایزه اهدا می شود. خالقان دو اثر برتر از بین این ده اثر، پروتوتایپی از آثارشان را در طول مدتی دوماهه می سازند. این دو پروتوتایپ به همراه هشت اثر دیگر در غرفه Lexus در هفته طراحی میلان در آپریل 2013 به نمایش در می آیند. در طول این دوماه زمان ساخت پروتوتایپ، به خالقان این دو اثر برگزیده فرصت برگزاری جلساتی با یک طراح مشهور جهانی به عنوان مشاور و مربی داده می شود. Sam Hecht از انگلستان و Junya Ishigami از ژاپن، مشاوران اولین جایزه طراحی Lexus هستند.

4- جوایز/ عواید:
صاحبان ده اثر برنده به نمایشگاه هفته طراحی میلان دعوت می شوند. در صورت شرکت به صورت گروهی، تا دو نفر از اعضای گروه به نمایشگاه دعوت می شوند. از صاحبان دو اثر از بین این ده اثر خواسته خواهد شد که پروتوتایپ آثار خود را بسازند و به هریک تا 5 میلیون ین ژاپن برای پوشش هزینه ها داده خواهد شد. در طول زمان دوماه ساخت پروتوتایپ، فرصهتایی برای برگزاری جلساتی با مشاوران طراحی Sam Hechit و Junya Ishigami فراهم خواهد شد. این دو پروتوتایپ به همراه هشت اثر دیگر در غرفه نمایشگاه Lexus در هفته طراحی میلان به نمایش در خواهند آمد.

5- داوران:
1 Paola Antonelli، مجموعه دار
2 Aric Chen، مجموعه دار
3 Jaime Hayon، هنرمند/ طراح
4 Toyo Ito، معمار
5 Birgit Lohmann، سردبیر دیزاین بوم
6 Kiyotaka Ise، مدیر Lexus

6- معیارهای طراحی:
عمق درک از ایده های Lexus در طراحی. خلاقیت و ناب بودن در تفسیر این ایده ها. ناب بودن دورنما و اصالت راه حلهای شما با توجه به تم مسابقه. پروتوتایپها توسط شخص ثالث نصب و راه اندازی می شوند. بنابراین، ما نیاز داریم که طرح هایی را برای ساخت پروتوتایپ انتخاب کنیم که برای نصب و نمایش مناسب باشند. لطفن توجه داشته باشید که حتی اگر یکی از ده طرح برگزیده امتیازی بیش از بقیه داشته باشد، ممکن است به دلیل مناسب نبودن برای ساخت انتخاب نشود.

7- مهلت ثبت نام:
تا ساعت 23:59 (به وقت گرینویچ) 31 دسامبر 2012

8- ثبت نام:
هم اکنون می توانید فرمها را پر کنید. تیمها فقط با یک نام ثبت نام می شوند و هنگام ارسال آثار، نام دیگر اعضای تیم ثبت می شود. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

9- ارسال آثار:
اگر با بیش از یک اثر شرکت میکنید، لطفن هر اثر را جداگانه ارسال کنید. شما باید تا 8 عکس آپلود کنید (تک عکس یا شیت متشکل از تصاویر مختلف)، عرض عکس باید 818 پیکسل باشد. لطفا فقط عکسایی با این مشخصات آپلود کنید: تصاویری با فرمت G I F یا J P E G و با کیفیت 72 dpi، با حداکثر حجم 200kb برای هر فایل و RGB mode. همچنین می توانید دو ویدئو از اثر خود نیز آپلود کنید.
فایلهایی که میفرستید، نسخه کم کیفیت و کم حجم آثار شما هستند. درصورتی که کار شما جزو ده کار برتر انتخاب شود، از شما خواسته می شود تا عکسهایی با کیفیت بالا را ارسال کنید.

شرح کار:
توضیح مختصری از طرح خود بنویسید. تصمیم داوران بر اساس معیارهای اعلام شده خواهد بود. شما باید گستره وسیعی از موضوعاتی که روی طرح شما اثر مثبت می گذارد را مد نظر داشته باشید.

شرایط و ملزومات شرکت در مسابقه:
آثار ارسالی باید اصل بوده و هرگز در جایی به نمایش گذاشته نشده باشند. تا هنگام اعلام نتایج، نباید آثار خود را در مسابقه یا رسانه دیگری به نمایش بگذارید. آثاری که از شرایط گفته شده تبعیت نکنند، از لیست داوری خارج خواهند شد. همچنین بعد از اعلام نتایج نیز در صورت رعایت نشدن شرایط زیر، اثر از بین برندگان حذف خواهد شد:
- آثاری که در گذشته در مسابقه یا رسانه دیگری شرکت کرده اند.
- آثاری که به نظم عمومی و اخلاقیات لطمه زده، یا آثاری که هدفشان توهین بوده، یا آثاری که به قصد سودجویی از حقوق مالکیت معنوی تجاوز می کنند. (حتی اگر بعد از اعلام نتایج صورت گیرد)

برای ارسال آثار اینجا کلیک کنید.

10- اعلام نتایج:
ده اثر برگزیده در فوریه 2013 معرفی خواهند شد.

11- سوال؟
در صورتیکه نکته مبهمی وجود دارد، به این آدرس mail ( at ) designboom.com ایمیل بزنید و در قسمت Subject این عبارت را وارد کنید: LEXUS DESIGN AWARD

اطلاعات در مورد Lexus:

http://www.lexus-global.com/design/lda.html

منبع : http://www.designboom.com/competition/lexus-design-award-2012

1391/9/13 - 7:48:32 AM     


ارسال نظر (4)
 :D 12/4/2012 - ساعت: 1:36
از قدیم گفتن ماشین باید لگسوز و لگدوز باشه!
 ناشناس 12/29/2012 - ساعت: 3:42
ثبت نام تا 31 دسامیبره میدونم مهلت ارایه آثار هم همون موقع است@}-
 ناشناس 12/29/2012 - ساعت: 3:43
D@}-

لطفا یک نفر بگه

 ریتون 12/30/2012 - ساعت: 2:37
بله مهلت ارسال آثار هم تا همون موقع است.
جستجو در وب سایت:

نشر ماهی

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

درباره ریتون          گردانندگان ریتون          NewDesign.ir

برای تماس با ما می توانید به آدرس Ritoon.com(at)Gmail.com ایمیل بفرستید.